close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כך תקפידו על היגיינה וניקיון המזון כל ימות השנה

מערכת שורשו כסליו, תשפא22/11/2020

בימי תקופת הקורונה המאתגרת שאנו חווים, חשוב להקפיד ביתר שאת על היגיינה מרבית וניקיון כללי בכל אזורי המחייה בהם אנחנו מבלים

תגיות:
צילום: pixabay
בין סגר אחד למשנהו, בימי תקופת הקורונה המאתגרת שאנו חווים, חשוב להקפיד ביתר שאת על היגיינה מרבית וניקיון כללי בכל אזורי המחייה בהם אנחנו מבלים את מרבית שעות היממה, בין אם בבית, במשרד, בבית הכנסת וכו'. לשם כך ריכזנו עבורכם מספר טיפים חיוניים שיכולים לסייע לשמור על היגיינה כללית בדגש על ניקיון המזון שאנחנו אוכלים.

ראשית זכרו, גם בתקופת קורונה אך גם בימות שגרה, הרגלי ניקיון חסרים והיגיינה אישית לקויה, עלולים, מלבד אפשרות הדבקה בנגיפים ושאר מזידים, לגרום לזיהומי מזון שיובילו להרעלה ולהתפשטות הזיהום בקרב בני הבית. לשם כך, מלבד מצוות הנטילה,
צילום: pixabay
לפני שאתם נוגעים באוכל, שטפו ידיים במים וסבון לאחר עישון, הוצאת אשפה, החלפת חיתולים או לאחר יציאה מהשירותים. בנוסף יש לשטוף ידיים לפני ואחרי הטיפול במזון גולמי, ובמיוחד בשר ועופות וכן:
• אם נפצעתם, כסו כל חתך בפלסטר או בתחבושת ולבשו כפפות נקיות. יחד עם זאת, אל תשתמשו בכפפות גומי או לטקס ליד להבה פתוחה או מקור חום אחר (הכפפות עלול להתמוסס או לעלות באש).
• חבשו רשת שיער על מנת למנוע נשירת שיער לתוך מזון (אדם מאבד בממוצע כ-50 שערות ביום).
• השתמשו בכלים להגשת אוכל, ונסו לא לגעת באוכל בידיים.
• השתמשו בכף נקייה בכול פעם שאתם טועמים מהאוכל במהלך הבישול.
• כשאתם מסדרים את השולחן, השתדלו לגעת רק בידיות כלי האוכל.
• אל תענדו תכשיטים באזור הכנת המזון, בעיקר טבעות שעשויות לאגור לכלוך או חיידקים ולהקשות על ניקוי ידיים.
• וכמובן, אל תעשנו באזור הכנת המזון.

בעניין איכות מי השתייה שלנו – אין לנו אלא לסמוך על כך שכל הגורמים האחראים, בדגש על הרשויות, מקפידים לשמור על הוראות משרד הבריאות בכול הנוגע להתקנת מז״ח (מתקן למניעת זרימה חוזרת). מתפקידו של מתקן זה למנוע חדירה של מים מזוהמים למערכת המספקת לנו מי שתייה.

>> מעוניינים לשמוע פרטים על שירותי ניקיון לבניין המגורים או המשרדים שלכם? לחצו כאן.

טיפים חשובים נוספים:
1. השתמשו בטכניקות ניקוי ואחסון טובות כדי להפחית את הסיכוי לחלות בזיהומים מהמזון. דרגות הזיהום הגבוהות ביותר נמצאות לרוב באזורים לחים כמו: ספוגי המטבח, מטליות הכלים, ניקוז הכיור וידיות הברז.

2. שמרו על ניקיון כללי של המטבח על ידי: השלכת שאריות מזון באופן ראוי וסילוק הפירורים; ניגוב משטחי העבודה בסבון ומים או חיטוי באמצעות חומר חיטוי; שטיפת רצפות במים וסבון הסרת שאריות מזון וכתמים; ניקוי כל המשטחים, כולל משטח הברזים, ידיות הארונות, ידית המקרר, ידית התנור וידיות המכשירים האחרים.

3. ולבסוף כמה טיפים למניעת מזיקים - זרקו את האשפה באופן קבוע ונכון ושמרו על פח הזבל מכוסה היטב, כך שלא ימשוך אליו תיקנים ומזיקים אחרים; אחסנו את כל המזון והציוד הרחק מהקירות ומהרצפות; שמרו על רמות לחות נמוכות מ-50% באזורי האחסון (לחות נמוכה מסייעת למניעת בקיעת ביצי תיקנים; אחסנו במקרר מאכלים המושכים מזיקים; נקו היטב את אזור העבודה במטבח, לאחר כל שימוש.

* המאמר באדיבות צוות אתר חברת "התאמה" hatama.co.il
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה